چگونه رویکرد انسانی در محیط کار می‌تواند فرهنگ شرکت را بهبود بخشد؟

HTML tutorial
| زمان مطالعه 5 دقیقه
قدردانی از کارکنان

رویکرد انسانی در محیط کار به چه معناست؟

رویکرد انسانی در محیط کار از طرق غریضی، اشتراکی، ارزش‌های انسانی و استعدادها و دیدگاه‌های منحصربفردی که کارکنان به اشتراک می‌گذارند، بیان می‌شود. بشریت پویا است و دربرگیرنده‌ی نیازهای طبیعی و انسانی شامل موارد زیر است:

  • هدف
  • رشد
  • پذیرش – پذیرفته شدن
  • روابط دوستانه نزدیک
  • دیده شدن
  • عدالت
  • امنیت
  • بالانس کار و زندگی

چرا رهبران منابع انسانی باید به رویکردانسانی در محل کار اهمیت دهند؟

افزایش پیشرفت مداوم هوش مصنوعی، ادغام شده با یک فرهنگ سازمانی استرس زا یا حتی سمی، می‌تواند باعث شود بسیاری از کارمندان احساس کنند که باید شخصیت خود را بیرون از دیوارهای محل کار جا بگذارند. این یک دلیل اصلی برای دل زده شدن کارمندان است، بنابراین واضح است که رویکرد انسانی در محل کار برای موارد زیر ضروری است:

کاری که منابع انسانی برای تقویت رویکرد انسانی در محیط کار چه می تواند انجام دهد چیست؟

رویکرد انسانی در محیط کار بستگی به احساس راحتی کارکنان در بیان ایده‌ها، تردیدها، ترس‌ها و سوالات خود به همکاران و مافوق دارد. رهبران منابع انسانی می‌توانند با اجرای این شیوه‌ها رویکرد انسانی را تقویت کنند:

بازخوردهای صادقانه را تشویق کنید. رهبران منابع انسانی می توانند با کارکنان و مدیران به طور خصوصی ملاقات کنند تا در مورد پیشرفت، اهداف، رضایت و سطح راحتی آن‌ها صحبت کنند. حیاتی است که از آن‌ها بخواهیم دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند، فعالانه شنونده باشند و به پاسخ‌هایشان احترام بگذارند. این نشان می‌دهد که رهبران منابع انسانی برای پیشنهادات منحصر به فرد هر فرد، صرف نظر از اینکه شغل یا وضعیت او چه باشد، ارزش قائل هستند.

دستاوردها را شناسایی کنید.

رهبران منابع انسانی می‌توانند روش‌های انگیزشی و سرگرم کننده‌ای را برای تشخیص دستاوردهای کارکنان پیاده کنند. چه با هم در یک کافه جشن بگیرید، و بعد از گذشت چند ساعت به سادگی بگویید: «متشکرم برای ____________ شما»، یا استفاده از از جملات تشویقی با صدای بلند بطور منظم در جلسات تیم، که از دستاوردهای کارکنان قدردانی کرده و باعث ایجاد روحیه و همچنین تشویق به #رشد می‌شود.

امنیت روانی ایجاد کنید.

رهبران منابع انسانی می‌توانند یک #فرهنگ کاری #ایمن از نظر روانی را پرورش دهند که در آن همه آرزو دارند با صداقت کار کنند و احساس راحتی کنند که اشتباه کنند، سؤال بپرسند و نظرات خود را ابراز کنند. منابع انسانی می‌تواند #آموزش‌هایی را برای کمک به کارمندان ارائه دهد تا با ترس‌ها کنار بیایند و یاد بگیرند که از یکدیگر در محل کار حمایت کنند

روابط سازنده ایجاد کنید.

روابط قوی بر پایه اعتماد بنا می‌شوند. رهبران منابع انسانی می‌توانند مدیران و کارمندان را تشویق کنند تا از جلسات نه تنها به عنوان زمانی برای تصمیم گیری، بلکه به عنوان فرصتی برای شناخت یکدیگر و ایجاد پیوند از طریق بحث در مورد اهداف، سرگرمی‌ها یا علایق شخصی استفاده کنند.

چگونه رویکرد انسانی در محیط کار می‌تواند فرهنگ شرکت را بهبود بخشد؟

رویکرد انسانی در محیط کار پایه و اساس فرهنگ یک شرکت سالم است. شرکت‌هایی که از مشارکت‌های متنوع کارکنان استقبال می‌کنند، به ایجاد محیطی سالم برای تجلی انسانی کمک می‌کنند. پذیرفتن هر یک از کارکنان آنگونه که هستند، منجر به ایجاد یک فرهنگ شرکتی پر جنب و جوش و شکوفا می‌شود که متشکل از انسان‌هایی است که مشتاق انجام بهترین کار خود هستند و از عملکرد صادقانه در محل کار نمی‌ترسند.

 

تجربه‌یِ حالِ خوبِ باهم کار کردن

© تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت ایده‌های نرم‌افزاری پندار نو است.